۳۰ مرداد ۱۳۸۸

چگونه خدا انسان را از خاک آفرید

اين آيات،آياتى‏ست كه منشا پيدايش انسان را«تراب‏»مى‏داند كه باز بخشى از زمين است:كهف/37: اكفرت بالذى خلقك من تراب

حج/5: فانا خلقناكم من تراب .

روم/20: و من آياته ان خلقكم من تراب .

فاطر/11: و الله خلقكم من تراب .

غافر/67: هو الذى خلقكم من تراب .

آل عمران/59: ان مثل عيسى عند الله كمثل آدم خلقه من تراب .

در چهار آيه،منشا پيدايش انسان،«صلصال‏»ذكر شده است:

حجر/26: و لقد خلقنا الانسان من صلصال من حما مسنون .

حجر/28: و اذ قال ربك للملائكة انى خالق بشرا من صلصال من حما مسنون .

حجر/33: قال لم اكن لاسجد لبشر خلقته من صلصال من حما مسنون .

الرحمن/14: خلق الانسان من صلصال كالفخار .

در مورد صلصال،مفسران بحثهايى بسيار كرده‏اند كه نتيجه‏ى قطعى از آنها بدست نمى‏آيد.

آنچه قاطعا مى‏توان گفت اينست كه صلصال يعنى:گل خشك.گواه اين مطلب آنست كه قرآن در سوره‏«الرحمن‏»آنرا به‏«فخار»تشبيه مى‏كند و فخار يعنى سفال و گل پخته.برخى پنداشته‏اند فخار يعنى سفالگر و بنابر آن انديشيده‏اند كه خدا خود را به سفالگر تشبيه كرده است‏يعنى:ما انسان را آفريديم چنانكه كوزه‏گر،كوزه را!
خلقت انسان از گل
انعام/2: هو الذى خلقكم من طين . / اوست آنكه شمايان را از گل آفريد.».

سجده/7: و بدا خلق الانسان من طين . / آفرينش انسان را از گل آغازيد.

صافات/11: انا خلقناهم من طين لازب . / ما آنان را از گل چسبناك آفريديم.

اعراف/12: خلقتنى من نار و خلقته من طين (7) /مرا از آتش و او را از گل آفريدى.

اسراء/61: قال ءاسجد لمن خلقت طينا . /آيا بر آنكه او را از گل آفريدى سجده بگزارم؟
پس نهایتا مامتوجه شدیم انسان از یکی از مشتقات خاک آفریده شده است .
ترکیبات خاک شامل
خاك شامل ذرات جامد كه شامل تركيبات آلي و كاني مي باشد تركيبات آن مخصوصاً از سيليس ، كربنات كلسيم و سيليكات آلومينيم تشكيل شده است آهك و سيليس موجود در خاك اغلب در حالت تعادل هستند
حالا اون خاکی که انسان بعد از مرگ درست میکنه
تركيبات آلي كه از تجزيه بقاياي جانوران و گياهان وتحت اثر ميكروارگانيزم هاي خاك بوجود مي آيند كه مخلوط حاصل را گياه خاك يا هوموس humus ناميده ميشود.
حالا ما از کدوم خاک بوجود آمدیم
تمام بدن ما که كربنات كلسيم و سيليكات آلومينيم نیست و بعید از خدای دانا و توانا عربها که اینقدر سطحی صحبت کند . مثل اینکه من بگم من لامبورگینی ام را از خاک آفریدم بعد یک عده آخوند احمق بگن خوب معدن آهن تو زمینه باید از اونجا آهن استخراج کرد زمین هم که همون خاکه پس تو لامبورگینی تو از خاک ساختی یا من جواهراتم را از خاک آفریدم چون معدنش تو زمینه
احمقانه نیست
خاک کربنات و سیلیکاته ازش طلا نمیشه ساخت طلا عنصر است حالا ممکنه معدنش در اعماق زمین باشه ولی از ترکیبات خاک و گل نیست بدن انسان پروتئین و آب است نه سیلیکات

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

برادران بسیجی اگر نظری دارند ارسال نمایند